2015-09-22 | Regulatoriska pressmeddelanden

Gunnar Grönkvist ny styrelseordförande för Projektengagemang

Vid årsstämman 2015 valdes Gunnar Grönkvist till styrelseordförande för konsultkoncernen Projektengagemang. Han är välkänd både i och utanför branschen, mycket tack vare sina tretton år som vd på ÅF.

– Vi är väldigt stolta att få in en så kompetent person som Gunnar. Hans olika uppdrag och erfarenheter gör honom till en av de absolut bästa i branschen. Dessutom kommer Gunnars kunskap om hur man börsintroducerar ett företag väl till pass, säger Per-Arne Gustavsson, vd Projektengagemang.
Under sina tretton år som VD på ÅF var Gunnar Grönkvist bland annat med och börsintroducerade företaget. Idag sitter han med i styrelsen för Midnattsloppet, Awapatent, Projektledarhuset och var under några år styrelseordförande i Hifab.
– Det är spännande att få vara med och utveckla ett sådant framgångsrikt företag som Projektengagemang. Nu ska vi fortsätta att gå i bräschen avseende branschens ökande behov av tvärfacklighet och helhetsleveranser. Vår ambition är att fortsätta att växa och på bästa sätt förbereda företaget för en börsintroduktion inom ett par år, säger Gunnar Grönkvist, styrelseordförande Projektengagemang.
Kort om Gunnar Grönkvist:Ålder: 71 årFamilj: Gift, 3 barn och barnbarnFödd och uppvuxen: FlenBor: Stockholm, ÄlvsjöUtbildning: Pol. mag., Stockholms UniversitetFritidsintressen: Motion i alla former, bland annat genomfört 19 Vasalopp