2018-03-15 | Nyheter

KVIST når 600 medlemmar

Det kvinnliga ingenjörs- och arkitektsällskapet, KVIST, grundades av Projektengagemang i april 2015. Nätverket har sedan starten vuxit snabbt och har nu nått en milstolpe med 600 medlemmar. Detta gör KVIST till ett av de största kvinnliga nätverken i branschen.

KVIST har sedan starten jobbat för att locka fler kvinnor till arkitekt- och ingenjörsbranschen samt med att hjälpa och stötta redan yrkesverksamma kvinnor inom branschen för att de ska utvecklas.

– Det känns stort att vi på bara tre år har lyckats bli 600 medlemmar! Nu satsar vi mot tusen, men först ska vi fira och det gör vi på vårt födelsedagsmingel den 18 april, säger Linda Lönneberg, ordförande för KVIST och chef för affärsområdet VVS-design på Projektengagemang.

Nätverket anordnar varje år flertalet frukostseminarium för sina medlemmar runt om i landet, både för studenter och yrkesverksamma. Utöver detta genomför man varje år även ett mycket uppskattat mentorprogram.

– Vi har precis öppnat ansökan för att bli mentor i kommande omgång av mentorprogrammet, som drar igång i september. I år kommer vi att utöka programmet rejält! En stor del av våra 600 medlemmar är studenter och det känns roligt att kunna erbjuda ännu fler möjligheten att få en mentor från arbetslivet, avslutar Linda Lönneberg.