2016-02-02 | Regulatoriska pressmeddelanden

Jönköpingsföretaget förvärvas av konsultkoncernen Projektengagemang

Konsultkoncernen Projektengagemang fortsätter att expandera och köper ingenjörsföretaget Applied Engineering. Företaget etablerar sig i och med köpet på allvar i Jönköpingsområdet.

Konsultkoncernen Projektengagemang fortsätter att växa och Jönköpingsföretaget Applied Engineering Sweden AB är det senaste tillskottet. Applied Engineering är ett utvecklingsföretag som erbjuder tjänster inom förstudier, industridesign, konstruktion, produktionsunderlag och visualisering. Företaget har cirka tio anställda.
– Vi fortsätter att utveckla vårt erbjudande över hela Sverige. Denna expansion är mycket viktigt i vår resa till en börsintroduktion 2017. Tillsammans med Applied kommer vi nu att ge våra kunder ett bättre helhetserbjudande och dessutom bredda vårt kunnande, säger Per-Arne Gustavsson, vd Projektengagemang.
– Applied Engineering är ett företag med hög kompetens som både breddar och fördjupar vårt erbjudande. Vi är mycket nöjda över att knyta till oss ett så pass spännande och innovativt företag och det är roligt att de vill vara en del av vår resa. Detta är ett stort steg i vår etablering i Jönköpingsområdet och vi kommer att fortsätta satsa rejält i regionen, säger Hans Paulsson, affärsområdeschef Industri och energi, Projektengagemang.