2016-02-08 | Pressmeddelande

Projektengagemang rekryterar ny hållbarhetschef

Konsultföretaget Projektengagemang fortsätter att växa och rekryterar nu Pia Stoll till rollen som hållbarhetschef. Pia Stoll har tidigare varit på bland annat ABB där hon arbetat med hållbarhets- och klimatfrågor.

Projektengagemang finns på ett 30-tal orter runt om i Sverige och har drygt 700 medarbetare. Koncernen har hög ambition att växa och nu anställs Pia Stoll som hållbarhetschef. Hon kommer senast från ABB där hon arbetade i drygt 15 år på kraft- och automationskoncernen ABBs forskningscentrum med bland annat fastighetsautomation. Parallellt industridoktorerade hon inom industriell ekologi på KTHs skola för arkitektur och samhällsbyggnad och disputerade 2015.
– Långsiktighet och hållbarhet är två ord som vi vill ska genomlysa allt vi gör. Redan i dag finns en stor medvetenhet kring detta, men vi vill säkerställa att hållbarhetsarbetet inte bara blir fina ord utan en naturlig del av vår verksamhetsprocess och företagskultur. Pia Stoll kommer, med sin erfarenhet och kunskap, att vara en stor tillgång för hela koncernen, säger Per-Arne Gustavsson, vd Projektengagemang.
– Projektengagemang är ett företag på frammarsch och det är spännande att få vara med på resan till att bli ett av Sveriges tio största konsultbolag. Arbetet med hållbarhets- och miljöfrågor har redan kommit långt i koncernen men det finns givetvis saker att förbättra. Jag ser fram emot att tillsammans med kompetenta och duktiga medarbetare utveckla vårt erbjudande för att fortsätta skapa ett ökat värde för våra kunder, säger Pia Stoll, hållbarhetschef Projektengagemang.